Saturday 21 June 2008

حلم

أعيش وأحلم بحلم يعيش
وتوب الحلم مايكفيش
ومركب صبري متوديش
فاعيد الحلم من تاني

ببيت حته من الجنة
وانا بحبيبتي باتهنى
وحبة الحزن يستنى
فافوق واغرق في احزاني

واعيد الحلم من تاني

بصاحب في الزمان قنديل
وفي السكة يكون لي دليل
يشيل وقت الحمول ماتميل
فافوق ولالقيني وحداني

واعيد الحلم من تاني

بكلمة تداوي ولا تجرح
بود وطيبة راح تطرح
وفينا الحب ليه مطرح
الاقي الكلمة قاتلاني

فاعيد الحلم من تاني

أكون فارس في ليل حواديت
فتحت بلاد كتير وغزيت
على رووس العدا غنيت
فالاقي مخاوفي منعاني

فاعيد الحلم من تاني

بلادنا تشيلنا في عيونها
ونخلص ليها مانخونها
ندافع عنها ونصونها

والاقي بلادي رافضاني

فاعيد الحلم من تاني

3 comments:

the only thing better than love is freedom said...

أنا عارفة إنى مقصرة جامد جامد جامد موووت أنا أسفة و الله
حضرتك عارف الدنيا مشاغل ههههههه
و محدش بيعرف ينصرف من غيرى طبعا ههههه
عموما أنا عازمة حضرتك إتنين لمون هنا يا بنى بسرعة

the only thing better than love is freedom said...

طبعا اكيد يعنى سيادتك مش محتاج أقول رأيى فى القصيدة هعد أقول حلوة جدا و تحفة و معبرة و ملهاش حل بس انا زهقت من الكلام دة بقوله كل مرة ههههه
بس عموما القصيدة روعة و تحفة و حلوة جدا و ملهاش حل برده ههههههههههههههه

Anonymous said...

ابدااااااااع بجد


احساسك اكثر من راقي

ربي يوفقك وننتظر مزيدك


سلمت يمناك


بـــ الندى ـــرد